American Messenger Company

10 december 2019 jonas olsson
American Messenger Company

År 1907 i USA startades American Messenger Company som sedermera skulle byta namn till UPS, United Parcel Service. Idag är företaget ett av de största inom paketdistribution med över 13 miljoner paket årligen till över 200 länder över hela världen. Det är ett välkänt företag, inte bara för den karaktäristiska bruna färgen på kläder och bilar, utan även för deras förmåga att kunna frakta dokument och paket till vilken destination som helst inom ett dygn. Företag som vill kunna nå fram med viktiga dokument, reservdelar till maskiner som står still eller något annat viktigt som måste komma fram snabbt, ser UPS som sin självklara partner. Läs mer om UPS här: https://paket.se/ups.

 

 

Enkel bokning

 

De flesta företag använder idag bokning av tjänster online. När det kommer till bokning av leveranser så har UPS satsat mycket pengar på att få ett enkelt och tydligt bokningssystem där beställaren själv kan välja vad som ska skickas, var det ska skickas, när det ska skickas och hur snabbt man vill att det ska anlända. Det går även att välja om man vill att UPS ska hämta leveransen hos avsändaren eller om man själv vill lämna in det på ett inlämningsställe. Detsamma gäller vid leverans. Man kan välja precis var man vill att leveransen ska mottagas och vilken tid. Genom ett id på leveransen så kan man dessutom lätt följa var det är och slutligen vem som tagit emot den och när.

 

Tryggt och säkert

 

Leveranser med paketdistributionsföretag som UPS är idag mycket säkert. Vid upphämtning skannas paketets id in och eventuella skador på kollit åtgärdas eller dokumenteras. Samma procedur sker vid varje överlämningsställe ända fram till leverans. Skulle skador ske på vägen så ges ersättning till och med om det inte syns någon skada på utsidan utan skadan upptäcks först när paketet öppnas av mottagaren. Samma försäkring gäller om ett kolli skulle komma bort på vägen.

Fler nyheter